Monday, August 22, 2011

Home » , » Nota Pilihan: Positifkan Minda

Nota Pilihan: Positifkan Minda



petikan kata dari Prof Dr Muhaya..........

"layan manusia seperti mana mereka ingin dilayan. layan manusia macam mana kita ingin dilayan. lagi ramai kawan lagi murah rezeki. jika ingin dapat sesuatu berikan dahulu. bila fokus kita pada orang lain maka rezeki mencurah. tingkatkan nilai hidup orang lain nilai hidup kita akan meningkat. Jika kita suka susahkan orang kita akan susah. oleh itu jaga emosi kata kata dan perbuatan kita.kita akan dilayan sebagaimana kita melayan orang lain . jika negatif kita dapat itu feedback. perbetulkan diri kita dan berhenti menyalahkan dan cari kesalahan orang."

ps:-org marah dgn kite anggap saje org itu cetek ilmu kerna hidayah tidak sampai padanye..emm kasihan die ..*-^

13 people love me:

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...betul tu...best kata2 prof...

kalau org marah..kita jangan layan..tapi kita psycho dia dgn cara lembut...uhuhu

Uchi kay-f @hmad said...

HB:iya..prof mmg best..i admired about the words from her..

haahlah..buat budu jak!

RinsyaRyc said...

Eheh... Ros kirim salam.. Kihkihkiihkih...

Uchi kay-f @hmad said...

Rin:opss..waalaimussalam..

pS:-beliau sorg je? kan saya tujukan 2 org termasuk awk sekali cik rin..ah ha ;)

ILA HonEyBuNNy said...

bagus2...kalau kata2 motivasi hari2 kita baca dapat menaikan smgt kita kan...hehe

harine makan simple2 ja....cucur udang n mee goreng..ehehhe

Uchi kay-f @hmad said...

HB:iya2 betul tue..ia ibarat imejin positif..klu positif kite bce..positiflah kite puyer tindakan..

wah,cucur udang to sdpnye....*-^

Jue said...

Kekdg org yg suke memarah ni xley dilayan sgt takut nanti tjangkit hihihi

Uchi kay-f @hmad said...

Jue:haah,betul tue......;)

Jue said...

=) kan.sbb jue tiap2 hr bdpn ngan org camni

Psst: a'ah 2 owner..jgn konpius nanti tau =)

LiFe KaMi said...

sokong ayat tersebut,
gembirakan org lain lebih bermakna ertinya, jgn sesekali membuat org lain susah,hidup perlu ada tolenrasi..

Uchi kay-f @hmad said...

Jue:oh ok hrp dpt membantu anda iya..

ps:-saya dah notice..klu psl mkn2 awk tue..klu yg jiwang bukn awk..

LK:hidup kan mcm boomerang.......

Sarah Mohd Saleh said...

kau lahh pemusnah keamanan aku selme ini.nsb xterbang iudung kau sekali.huahahha

Uchi kay-f @hmad said...

sarah:yelah...saya mmg nakal kan..;)

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.