Friday, September 16, 2011

Home » , » Diari Pilihan : Belajar dari Matahari

Diari Pilihan : Belajar dari Matahari


ini entry memujuk hati...katanya,harap bersabar ketika membaca pastikan tisu sekotak ...okeh titik noktah......
*****

"Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu, dan hanya  untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi....Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia .."


namun jadilah seperti Matahari yang sentiasa memberi cahaya tanpa mempedulikan sama ada ia dihargai mahupun tidak,sentiasa menyinari bumi tanpa henti tanpa merungut dan tanpa mengharap apa-apa balasan.. terima kasih wahai sang matahari...


apapun anda atau sesiapapun anda,kamu tidak mampu menidak dan menafi bahawa setiap yang diingini akan bisa terlunas dengan mudah apatah lagi yang bukan kemahuan diri anda..

yang pasti ada yang lebih baik menerima apa sahaja yang berlaku kerana itu  lebih mematangkan diri dan mengingatkan diri bahawa yang kita ini bukanlah yang sempurna untuk memiliki sifat memiliki kesemua kemahuan kita..

*****

aku kecewa saat ini...*uchi ke ni? aduhai.*
sekian,dari uchi yang kecewa,meluah yang tersisa akhirnya..fuhh lega ;(

ps:- tak nak sedih lagi, bagus main lawan mata dgn si budak aboi.....

13 people love me:

niesa said...

mencintai tak semestinya memiliki...

Uchi kay-f @hmad said...

niesa:pandai nurse ni...^-*

RinsyaRyc said...

<<tunggu masa nak jatuh cinta tapi tak terjatuh-jatuh lagi.. hoooo.. bilalah tu..

Uchi kay-f @hmad said...

rin:lah cube try naek tangga,kan usaha tangga kejayaan..

RinsyaRyc said...

hish... malang jangan dicari...

Uchi kay-f @hmad said...

rin:takut arr..okeh tukar naek lif safety sikit! kanx2...

eVa said...

haa.. sy suka ayat matahari tu.. salu jadikan hari2 quotes sy.. xpelah kay-f..jgn sedih2.. rilek2 jer.. suatu hari akan dtg hari awak jugak..

Uchi kay-f @hmad said...

eva:iye okeh,sya okeh sda ni..terima kasih ^-*

eVa said...

baguih baguih.. haha

Uchi kay-f @hmad said...

eva:peace no war! ngee..

Cik Rose Cute said...

puitis betul.....jangan sedih2 uchi ya...satu pergi seribu datang.....

Hanie_Dew said...

don't worry beb. ada beribu yang lebih baik kat luar untuk ko. sabar itu senjata segala galanya.

habis sekotak tisu giant aku.ganti balik. hahaha gurau je. ^.*

**sorry baru dpt online. dari pagi kuar baru balik beb. open house sana sini.

Uchi kay-f @hmad said...

rose:tqvm sis!

hanie:uikna seribu? satu cukuplah..nnti aq ganti balik!

***iya okeh,tqvm geng..

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.