Tuesday, January 10, 2012

Home » , , » 10 Januari 2012

10 Januari 2012

dialog yang lucu tapi ada maksud tersurat...

joe: aku ..kalau nak,10 ribu pun boleh..
sid: bape kali aku cakap ..jangan tamak, 5 ribu pun dah cukup..
joe: arrgh sudah lah mak cik..so,ko nak buat ape dgn duit tue..

sid: aku nk simpan  aku nak beli ni, bro ..(sambil menunjukkan gambar kapal pelayaran mewah)...
joe: hahaha..ko nak letak mane mende tue,sinki kat rumah ko..oh takpun kat sungai gombak,yo bro ..nak berangan pun biar yg sesuai..

sid:duit ko duit ko..duit aku duit aku..tak salah klu aku nk bermimpi bro..
joe: yo bro..mimpi waktu tidur je bro..ko tgk ni henfon aku.. ade GPS..so kalau hilang henfon ni,aku bole tau kat mane..mcm ni lah orang yg tau membeli barang...

credit: filem setem

best regards,man of south land


23 people love me:

Ardini Humaira said...

hehehe tu la kan mimpi pun kena bertempat. tapi mana tahu. kut2 dia kaya satu harti nanti leh parking kapal layar mewah dia kat marina bay.. haa :D

Uchi kay-f @hmad said...

dini:pn.dini,si joe tu mmg dpt pun kapal tue..bole tgk dlm movie setem iyer..

Lifesaver Hamzah said...

mimpi bagus..boleh jadikan dia realiti

Uchi kay-f @hmad said...

pn.safa:mimpikanlahhhhhhhhhhh.........hahaha

Uchi kay-f @hmad said...

pn.safa:mimpikanlahhhhhhhhhhh.........hahaha

My Life's Journey said...

oooo bagus dalog ni .. tak salah berangan2 ..mana tau akan jadi kenyataan suatu hari nanti ..betul tak uchi? hihi

Uchi kay-f @hmad said...

umi:dialog ni mmg ohsem sis umi!

saya qoute dri filem "setem"..

syabab said...

berangan2 then usaha tuk dpt... angan2 mat jenin pon boleh tertunai kalo ade usaha.. dlm kate len teruskn angan2 t jgn lupe usaha..hehe..

syabab said...

btw sedap la layan lagu ni..lagu pe ni e uchi?

Uchi kay-f @hmad said...

sy:iye2 betul klu angan2 pastu rajen usaha dptlah!

eVa said...

ahahah! eyh jap.. mcm mana kalau henfon tu dpt cari balik pakai GPS??

Uchi kay-f @hmad said...

eva:eh kan bole setting dgn hp kwn2 kitew!!!

Finaz Jaafar said...

berangan tak salah asalkan tahu bertempat..haihh untung la kalau dapat pe yang dimimpikan..

itadakimas mksdnye mcm jom makan la gitu

Uchi kay-f @hmad said...

FJ:mmg untung!

oic..suh mangan rupenya

Hanie_Dew said...

Dari mimpi la akan jadi impian. Dari impian jadi cita cita.

Uchi kay-f @hmad said...

hanie:perghhhhh..berfalsafah pulak tue...iye2 saya taw tue pn.hanie!!!

RinsyaRyc said...

<---selalu berangan nak jadi kaya raya ada 5 buah kete sport..

Reena said...

Selalunya tak sempat pun nak mimpi. Sebab bila baru je nak mimpi. Jam dah bunyi suruh bangun [adehh]

My Life's Journey said...

Mat pagi uchi ..gah buat pe tu ..lol tak sangka la uchi ni minat gan novel ..umi terjah blog uchi terjumpa novel2 ..umi minat gila gan novel ..bagaikan puteri and sang ratu tau

Uchi kay-f @hmad said...

rinsya:peh peh 5 biji kete mainan ke? hrp2 tercapailah iyer..hihihi

reena:hahaha..pesal lewat mimpi ni kak reena..adeh

umi:haah sis umi,uchi mmg ade koleksi novel karya RAM tue..

Ardini Humaira said...

Hehe dni belum tgk cerita tu :)

Eera Shera said...

setem? yg afdlin tu ke? kalo yg tu dah tgk tp lupa dah citenye camne..

tak baik rendahkan cita2 org lain..mna tau kot la dia dpt capai kan

Uchi kay-f @hmad said...

dini:tgk ler xrugi taw!

eera:haah betul lah tue..

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.