Thursday, February 25, 2010

Home » , , , , , , » Hijab Sang Pencinta

Hijab Sang Pencinta



ini adalah sebuah novel terkini yang baru beberapa hari lepas saya baca dan ia sungguh menarik sekali sehingga saya teringat watak utamanya Laksamana Sunan..

saya beli pada hari jumaat kelmarin dan Alhamdulillah sehari kemudian iaitu hari sabtu selesai sudah pembacaannya...ia adalah novel sambungan dari novel Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu

Hijab Sang Pencinta adalah pelengkap trilogi Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu ini sarat dengan konflik hingga ke akhir.lagenda minda, Saifudin atau Laksaman Sunan ciptaan Ramle Awang Murshid sekali lagi menggentar perasaan dan menggetar naluri sesiapa yang menghayatinya.

novel pertama iaitu bagaikan puteri saya sudah baca cuma yang novel kedua itu yang tertinggal..insya Allah esok saya beli novel itu.emm...=)

pada yang belum baca novel ini..saya nasihatkan bacalah ia sungguh menarik iaitu kisah Ashabul kahfi yang terjadi pada Saifudin melalui hijab masa yang terungkai
saya teringat kata hikmah oleh laksaman sunan..." sebagai manusia,kita menyayangi kamu.."

ps;-subhanallah..menurut citer Laksamana Sunan lebih hebat dari Hang Tuah...wallahualam.=)

43 people love me:

daylachan said...

sy pnh bc bagaikan puteri je...nak pinjam novel cinta sang ratu ngn hijab sang pencinta ni ley???XD

Uruchimaru @ kf said...

daylachan berkata...:yg ade cume noovel hijab sang pencinta aje..

DeVoteD LilY said...

ohh best ke..
ta pnah plak nk bc..
pnah mmber gtao laksamana sunan nye watak bestt glerrr..
nnt la ade fulusss bole beli.. ehehe..

Hazzy Ishak said...

apakes buh gambar minah ni kat sebelah...

Uruchimaru @ kf said...

DeVoteD LilY berkata...:emm jgn lupe beli ok

Uruchimaru @ kf said...

Hazzy Ishak berkata...:yelah ti kf buang.....

Dee said...

x lama lg ada pesta buku..leh ar terjah..

Uruchimaru @ kf said...

Dee berkata...:kf rase novel mcm ni xder jual lagi..

kEy said...

eh ni n0vel lame la KF sile lebih update lagi~
sekarang beliau wat n0vel pasei kucing tau ka..~
9 nyawa~~~~
heheheheh~

Uruchimaru @ kf said...

kEy berkata...:saye tahu novel tu tapi saye mahu abisin dulu novel yg ni dulu ..

helena's said...

cerita pasal cinta ke?

Uruchimaru @ kf said...

helena's berkata...:tak jugak!

~miszirdawaty~ said...

sumpah beh. haha~

ChiLaBaey's said...

Salam bro, lama menghilangkan diri... ada cerita baik ker yg boleh dikongsikan bersama.... :)

lizz said...

now tengah bace 9 nyawa. best! hijab sang pencipta best giler. hehehe

Uruchimaru @ kf said...

~miszirdawaty~ berkata...:haah..best gilak..

Uruchimaru @ kf said...

ChiLaBaey's berkata...:emm skjp aje ni pasni hilg lagi..

Uruchimaru @ kf said...

lizz berkata...:yup esok nak beli second novel citer nie plak..

puteri katak said...

hehehe dah baca..
dari bagaikan puteri.
sampai lah hijab sangp pencinta.. :)

Redbloodsnow said...

kf, aku dh ade ke empat² novel nih taw. si laksamana sunan tuh kekasih khayalan aku taw, jgn x tahu plak...wakakakaka

im soooooo crazy ngan novel nih taw. dh ulang bace berjuta² kali :P

cik EPAL said...

tak pernah lagi baca :)

Uruchimaru @ kf said...

puteri katak berkata...:wah jelesnye ..

Uruchimaru @ kf said...

Redbloodsnow berkata...:eh zie bkn 4 ,tapi 3 aje..owh ye ka? mcm2 kamu ni

Uruchimaru @ kf said...

cik EPAL berkata...:pi beli n bce ok

siti murni ishak said...

title nyer pun dah best...

dotblogspotdotkom said...

huhuhu .. hari novel sedunia.. huhuhuuh

RaMa2UnGU said...

SAlam kf..wow...memang sah baca tiga2 nocwl ni..memang best..rugi kalo tinggal satu novel...

ramlee Awg Murshid mmg best..Sebelum ni dah bc psl tombiruo tu..memang best..

Kf g beli cepat22 ek..nnt leh kongsi ..heheh

Uruchimaru @ kf said...

siti murni ishak berkata...:haah penuh satira!

Uruchimaru @ kf said...

dotblogspotdotkom berkata...:aik paci tak balik lagi? yelah kot..

Uruchimaru @ kf said...

RaMa2UnGU berkata...:mmg beli nnti tapi xleh kongsi lah emm..nnti kena saman plak !

Wanita Itu said...

besok gak nak pi beli...sebab yang dua tu dah baca dah.... wah bisa terjah kedai buuku la besok :)

Uruchimaru @ kf said...

Wanita Itu berkata...:hahaha saye terbalik beli novel ..

cikTi said...

nove2 yg anda sebut,,cikti xpnh bace,.

tp tahu jgk pasal crita kat dlm tu,,sbb mmber bcerita dgn semangatnya,.

so,,x yah baca,,.

Uruchimaru @ kf said...

cikTi berkata...:begitu ka? bagus kamu bce novelnye dulu..!

ardinihumaira said...

Ramlee awang murshid memang best. citer dia kaw kaw punyer sampai feeling kalo baca.

ada lagi satu penulis yang wat citer ala2 Ramlee awang murshid ni. lupa lak nama dia. tapi penulis alaf21 gak..

^_^ dni peminat novel, hehe... dan dni pernah tulis novel, cuma tak sampai hajat nak publish. sifu dni bernama rose harissa. :)

Solehah said...

akak belum baca lagi buku ni..dr dulu dok dengar org puji..

azaliahjsalleh said...

ahha cm best ;)

Uruchimaru @ kf said...

ardinihumaira berkata...:yup kf pun mule minat karya RAM ni mase bce novel tomboriu..

oic nnti klu di publish kasi taw ea..dini..wah tak sangke dini ade bkt penulis ea..btw gud luck

Uruchimaru @ kf said...

Solehah berkata...:akak? erk? kf ase umur kite lebey kurg aje..takyah akak2 ea cik solehah..

bukn puji tapi mmg bestlah ade ilmu yg disharekan..

Uruchimaru @ kf said...

azaliahjsalleh berkata...:so pi beli novel ni ok!

Alfi said...

Pesta buku KL bln 3 ni novel pelengkap bagaikan puteri yg baru akan keluar. Tajuknyer "Cinta Sufi". Rembat KF jgn tak rembat

PenuliS said...

tk baca lagi yg ke 4(cinta sufi)..kombinasi 3 novel terdahulu..tak sempat lg..huhuhu..

Uruchimaru @ kf said...

Alfi berkata...:terima kasih kak sbb bagi tahu !

PenuliS:emm baru arini tahu psl novel terbaru nie...sbb terjenguk diblog zie tadi siang !

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.