Wednesday, June 02, 2010

Home » , , , , , , , » Bagaikan Puteri...Novel Terbaik

Bagaikan Puteri...Novel Terbaik


"Apabila hujan turun,melimpahlah air dari perbukitan,
aliran menujah ke batu,melekuk tanda waktu berkalih,
seiring nyawa menghanyut uisa,
sejalan senafas melangkah ke hujung.."

Salam sudah lama mahu membuat ulasan novel ini...

terdapat banyak ilmu dan hikmah yg boleh dikupas melalui penceritaan novel ini..watak Saifudin ibarat ahli sufi yg mempunyai watak sakti dgn izin maha pencipta berkelana ke negeri Acheh darul nanggroe dan belajar ilmu agama seterusnye ilmu kebatinan & persilatan,Keris Nanggroe adalah senjata perak yg sentiasa tersisip kemas bersamanye.Beliau terkenal dgn gelaran Laksamana Sunan atas keperibadiaanye yg lebih bersifat berdakwah ketika menentang musuhnye.

Boleh juga dikatakan laksamana sunan @ Saifudin ini setanding malah lebih hebat dan ampuh ilmu persilatannye berbanding Pahlawan Melaka Datuk Laksamana Hang Tuah.atau juga hanye mungkin ia tidak tercatat dlm lipatan sejarah.tiada kepastian yg mampu dirungkaikan..cume beda antara kedua pahlawan agung ini ialah sunan lebih tenang dan Tuah hanye taat yg tak sudah-sudah..........

Watak haryani pula adalah wanita di zaman abad 21 yg tercampak ke kurun ke 15,ia sgt menarik sehingga tak mampu dibicarakn disini...

" Awan kalau dapat kucapai maka saktilah hamba.."....

oklah sekian utk ini..wassalam..

ps:- sudah memiliki novel cinta sufi...

16 people love me:

~miszirdawaty~ said...

akhirnya!!!
nOvel ini sgt beh~

Hazzy Ishak said...

pinjam kf
he he he

ardinihumaira said...

buku RAM semuanya best2 :)

DOWNLOAD NASYEED PALESTINA TERCINTA

Dee said...

minat novel juga ye kf nih..

¶A.K.I¶ said...

hik!~

bce novel kf??
da lme aki x mbaca novel~~

Juaini Jamaludin said...

cerita dia best! :)

RaMa2UnGU said...

salam..

dah bnykkkkk kali bc novel ni...
mmg beeeeesst!!!!!

dah bc cinta sang ratu??
bestt...

miss_eliana said...

salam KF..

novel RAM xpenah mengecewakan kn? :)
cinta sufi pon sgt best.. tp mcm ade sambungan lg je kn..huhu

Juaini Jamaludin said...

cinta sang ratu tu sambungan bagaikan puterikan? best? ramai org kata yg tu dah tak best.

Eazy Izzuddin said...

nak beli la..
try bace..
xD

Uruchimaru @ kf said...

~miszirdawaty~ berkata...:iye begitu lah..^-^

Hazzy Ishak berkata...:boleh tiada mslh......

Uruchimaru @ kf said...

ardinihumaira berkata...:hehehe..tak pasti plak dini kita minat yg citer2 yg ade unsur2 ilmu sufi.....

Dee berkata...:iye sgt berminat

Uruchimaru @ kf said...

¶A.K.I¶ berkata...:haah smlm baru beli aki yg terbaru cinta sufi!

Juaini Jamaludin berkata...:yup kita setuju 200%

Uruchimaru @ kf said...

RaMa2UnGU berkata...:emm sdg dibace novel yg itu..

miss_eliana berkata...:haah lina,mmg kita sdg bace novel tu,klu ade smbungn ..kita suke nk beli hee

Uruchimaru @ kf said...

Juaini Jamaludin berkata...:tak best? mungkin jgk lah tapi kena bce jgk kan..nnti mcm ne nk tahu citer selanjutnye lagipun ia bersangkut dgn novel hijab sang pecinta dan yg terkini cinta sufi..

Eazy Izzuddin berkata...:bagus beli on9..!

Reena said...

Makan2.. takde... tunggu raya. haha.

*tetiba jawapan takde kaitan dengan entry atas. Jawapan apa? Carik sendiri. Kehkehkeh :P

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.