Thursday, June 02, 2011

Home » , , , , , , , , , , » Sutera Bidadari

Sutera Bidadari



akhirnye novel ini sampai ke noktah pembacaannye hari ini, tatkala matahari sudah bertapuk dan tabir malam mengambil tempatnye...
Novel Sutera Bidadari kali ini agak penuh babak penceritaannye dan secara nyata merungkai segala persoalan yg tergantung pada novel sebelumnye iaitu Cinta Sufi dan yang lainnye...

catatan nota:-
Saifullah:- bangsa polip yang bernama Indera tetapi meyerupai manusia yg menjaga warisan maryam
Sang dewi: wanita siluman yang di sumpah iaitu Ratna Sang Ratu isteri Laksamana Sunan
Raja Roman: si taghut yang kembali menjadi manusia dan menemui jalan lurus dgn name islamnye Abdullah Sadik.

yang boleh disimpul mati trilogi laksaman Sunan ini pasti akan disambung...
----------------
hidup selepas mati lebih panjang dari hidup sebelum mati.......
2 Jun 2011 / 29 Jamadilakhir 1432
-uchi kay-f ahmad-

16 people love me:

Jo Qusary said...

polip itu apa?

Uchi kay-f @hmad said...

JQ:polip tu name suku kaum mahluk yg bersayap

toyolkiut said...

aduh..
satu pe pun x paham..
x pnh baca pun novel2 gini..

Redbloodsnow said...

zie dh hbis dh bc KF. tak sbr ler plak nk tggu novel seterusnya siap. tak sbr nk baca sunan saving sang dewi :D

Uchi kay-f @hmad said...

TK:ade masa nnti sy citer dri mula iyer ;)

Zie:emm,samelah dgn sy zie,apepun kite tunggu je smbgn novel LS ni iyer ;)

Naddia said...

sy malas membace

Uchi kay-f @hmad said...

naddia:alahai,jwpn tue rase mcm pna bace sblm nie..;)

Naddia said...

da memg betul sy mls membace nk wat camne...
neway da kire da mohd affandi - 62%
flames - affair. eeuww! haha

kalo name ai yg kat atas pat 53% ^^

Uchi kay-f @hmad said...

naddia:tak kisahlah nnti klu anda nk tahu psl novel tu sya sedia citer dari novel 1-5 iyer

bhahaha uik sya tak fhm games tue...apepun terima kasih ;)

Ain Zulaikha said...

ain dah lama tak baca novel...

Uchi kay-f @hmad said...

ain:oh betu ke? ape kate ain cube2 bce on9 iya

Hanie_Dew said...

oooooooooooooooo..ko suka baca novel rupanya...

Uchi kay-f @hmad said...

hanie:amboi,bah rajennye sampai ke sini ko ushar2 blog aq iya..emm.oh novel karya RAM laksaman sunan je yg aq minat bce sak!

ko ade bce? besh bah!klu ko mo bce aq boli kasi pinjam...hihihi

~Sweet Honesty~ said...

aku punya setiap rentetan cerita Saifullah dan sang ratu.. bermula Bagaikan Puteri.. hinggalah Sutera Bidadari.. ternyata kamu juga peminat setia cerita ini.. (^_^)

Uchi kay-f @hmad said...

dayang:moge ade titik pertemuan antara kamu dgn daku...

~Sweet Honesty~ said...

titik pertemuan yang bagaimana?..

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.