Tuesday, June 22, 2010

Home » , , , , , , , , , » Cinta Sufi

Cinta Sufi



Alhamdulillah usai sudah pembacaan untuk novel Cinta Sufi ini
tiada kata-kata mampu diluahkan...
sangat berharap penulis novel ini dapat menyambung semula kisah Laksamana Sunan.
rupanye lelaki bertanduk dua itu adalah Sunan @ Saifudin begitulah kata catalina si maryam dimasa lampau..

sungguh kita hilang idea utk catatan ini...
cume novel ini harus dimulai dgn novel Bagaikan Puteri,kerna ia sebuah kesinambungan trilogi dari novel itu..
Menarik yg ada dalam novel ini ialah terdapat watak puteri gunung ledang,hang tuah & sahabatnye iatu 2 ekor naga, raja roman dari bangsa sion serta bangsa polip.
Luna serta catalina, 2 wanita yg jatuh cinta dgn lelaki bertanduk dua itu dan kisah lebih tertumpu di suatu tempat bernama hulu melaka yg sekarang dipanggil durian tunggal...

catatan nota:-


Bangsa Polip:- bangsa bukan manusia yg lama mendiami bumi sebelum kejadian bangsa Adam @ manusia serta mempunyai sayap..
Catalina:- seorang wanita bangsawan portugis yg memeluk islam dgn name maryam
Luna:-srikandi bangsa polip dari kaum hawa
Lelaki bertanduk 2 :- gelaran Saifudin kerna punyai urat bercabang dua di dahi...

oklah sekian terima kasih..
*betul-betul kehilangan idea ini org..

ps:-termanggu seketika..........

12 people love me:

~miszirdawaty~ said...

lelaki bertanduk dua,
da bley agak th sunan, heh.
suka novel RAM!

Uruchimaru @ kf said...

~miszirdawaty~ berkata...:kita jga !

ardinihumaira said...

psssttt teringat kat zie yang dia cakap cam nak jadi heroin cerita ni :)

Uruchimaru @ kf said...

ardinihumaira berkata...:hehehe kita jga sperti zie jga hee..syhh diam2 sda dni!

PenuliS said...

masih belum berkesempatan mmbca cinta sufi!!

hasni said...

jatuh cinta sama sunan
huhu

@ien_R@z said...

tahniah sb dah abes baca.. hehe ^__^

soffya cik bulan said...

fuhh..blm bc nie....
soffya bc novel trilogi epik triller Bagaikan Puteri, cinta sang ratu, hijab sang Pencinta.

ye..itu dia...mesti best cinta sufi ni kan...

Uruchimaru @ kf said...

PenuliS berkata...:tak apa ambil masa yg sesuai baru bce ea..

hasni berkata...:itu cinta sufi bha!

@ien_R@z berkata...:emm terima kasih ^-^

Uruchimaru @ kf said...

soffya cik bulan berkata...:iye keterujaannye sehingga hilg bicara cik bulan!

bspotgurl said...

mana citer cerpen awak, kf? kesinambungannye...? dah takde ke?

umiliza989 said...

jom daftar nextcubes kat sini:
http://norliza989.blogspot.com/2011/06/fb-vs-nextcubes.html

 

Copyright © 2014 Hak Milik Eksklusif Uchi Kay-f Ahmad.